20180320

2015 yılında yaşamını yitiren Türk modacı Aybüke Baran'ın 2010 yılındaki tanıtım yazısından

2015 yılında yaşamını yitiren Türk modacı Aybüke Baran'ın 2010 yılındaki tanıtım yazısından



"Yıllardır Türk El Sanatları koruma, tanıtma ve değerlendirme dalında uğraş vermekteyim.
Moda geçici bir kavram. Bense Türk El Sanatlarının sonsuzluğunu anlatmayı önemsemekteyim. Bu kültür objeleri bir saray kültürü değildir. Ben saray kültürünü Türk’ün yaşam mücadelesiyle özdeşleştiremediğim için özümsemedim. Türk Anadolu kadının nakışlarla işlediği çilelerini, sevinçlerini, aşklarını ve tüm öz duyuşlarını anlatmaya çalıştım. Biz saraylardan değil, Anadolu’nun toprağından geldik. Türk’ün özü kökeni Anadolu’dur. Şöyle bir Denizli, Milas, Muğla yörelerini dolaşıp ve Anadolu’ya uzanın. Görün gerçek kültürlerimizi. Türk insanı neler yaratmış.
Bu kültür objelerinin hiçbirini bir giysi anlayışı içerisinde yapmadım. Benim eserlerim kendini anlatamayan veya yanlış bir tanımla oryantal dansıyla adını duyuran kadınlarımızın çığlıklarıdır. benim yurdumun kadını oyuncudan çok eserleri ile ölümsüzleşmiş birer kültür elçileridir. Onların eserleri ruhlarındaki incelik, tarlada çapa çapalayarak, ekmeğini kazanan ve iğne oyasıyla evini süsleyen kadınlarımızın üstün zekası işte bu nakışlarla kendisini anlatmaktadır. Tüm el dokumaları ve el sanatlarından oluşan ve bizden esinlenerek yapılan natüralizmin bizim kültürümüz olduğunu dünyaya tanıtmayı amaçlamaktayım.

Natüralizm ve romantizmin birleştiği koleksiyonum bir giysi anlayışından çok sanatsal yönüyle güzel sanatları temsil etmektedir. Tıpkı şairlerin şiirlerini, ressamın resimlerini çalıştığı gibi hiçbir model bakmadan öz duyuşlarımla tasarladığım giysilerimde ticari amaçtan çok öz kültürlerimizi tanıtmaya çalışmaktayım. Tekrar yerine konması mümkün olmayan bu kültür objeleri, daha sonraki yıllarda bir kültür müzesi oluşturarak bizden sonraki nesillere kültürümüzün ne kadar güzel ve sonsuz olduğunu görmeleri ve tanımaları en büyük dileğimdir.

Dört defa Berlin, iki defa Moskova, beş defa Hollanda, iki defa Çin Pekin, Pakistan, İtalya ve Amerika gibi daha birçok ülkelerde Türkiye’yi temsil ettim. Bu kültür çizgisinde ülkemizin içte ve dışta tanıtımında büyük katkılarım olmaktadır. Tekstil tasarım dalında çeşitli başarı plaketlerim Artemis ödülü, Şövalyelik unvanım ve yine yabancı ülkelerden aldığım bir çok ödüle sahibim. Göllü vatan ve Atatürk sevgisi ile dopdolu bir Türk kadını olarak, ülkemin tanıtım konusundaki sorumluluğumun bilincindeyim.”

Aybüke Baran




29 EKİM 2013
BODRUM Cumhuriyet Defilesi

Basından

Yıllardır Türk El Sanatını koruma, tanıtma ve değerlendirme üzerinde yoğun bir uğraş veren, yurtiçinde ve yurtdışında pek çok sergi ve defileye imza atan sanatçı Aybüke Baran, Bodrum Belediyesi Meclis Salonu Sanat Galerisi’nde el emeği göz nuru eserlerini “Benden Anadolu’ya Selam Söyle” adıyla sergiliyor. Sanatçı sergisini, bu yıl aramızdan ayrılan değerli bilim insanı ve ÇYDD Derneği’nin kurucusu Prof. Türkan Saylan’a ithaf etti. ÇYDD Bodrum yöneticileri de sergiyi gezdi. Şube başkanı Meral Saraçbaşı serginin Türkan Saylan’a ithat edilmesinden dolayı çok memnun olduklarını dile getirirken “Böyle duyarlı sanatçılarımızın olması bizleri daha da güçlendiriyor” ifadesinde bulundu.

Serginin açılışını eski Bakanlarımızdan Işılay Saygın yaptı. Serginin açılışına İmren Aykut, Zeynep Onay, Sema Doğan ve çok sayıda misafir katıldı. Sergi sırasında harika bir bale gösterisi sunuldu.
Bu sergisi için sanatçı “Moda geçici bir kavram. Bense Türk El Sanatlarının sonsuzluğunu anlatmayı önemsemekteyim. Bu kültür objeleri, bir saray kültürü değildir. Ben saray kültürünü Türk’ün yaşam mücadelesiyle özdeşleştiremediğim için özümsemedim. Türk Anadolu kadınını nakışlarla işlediği çilelerini, sevinçlerini, aşklarını ve tüm öz duyuşlarını anlatmaya çalıştım. Biz saraylardan değil, Anadolu’nun toprağından geldik. Türk’ün özü, kökeni Anadolu’dur. Şöyle bir Denizli, Milas, Muğla yörelerini dolaşıp Anadolu’ya uzanın; görün gerçek kültürlerimizi” diyor ve yarattığı kültür objelerinin hiçbirini bir giysi anlayışı içerisinde yapmadığını ifade ederek, benim yurdumun kadını eserleri ile ölümsüzleşmiş kültür elçileridir.” diyor.

diyor.

Bodrum Belediyesi Meclis Salonu Sanat Galerisi’ndeki sergi 14 Ağustos’a kadar görülebilir.
Haber : Dilek Cebeci

📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...