20210402

ATATÜRK ve Şehit Çocukları...

ATATÜRK ve Şehit Çocukları... Atatürk, fotoğraftaki küçük İffet ile şöyle sohbet eder: - Bu kadar para toplanmış, benim için bir miktar verir misin? - Veremem efendim..

- Neden veremiyorsun? - Hasılat şehit yavruları içindir.. Efendim .. - Peki .. peki .. Atatürk güler ve küçük İffet'in omuzlarını okşar. Kurtuluş savaşı günlerinde Atatürk şehitlerimizin çocukları için bir yardım kampanyası başlatmıştı.
Ankara'da buna bağlı olarak ilkbahar at koşularını düzenlenmişti. Elde edilen hasılatlar ise Atatürk'ün emri ile şehit yavrularına dağıtılmıştı. İşte bu fotoğraf o anlardan birini yansıtmaktadır. Solda görülen şehit çocuklar Melehat ve İffet'tir. (İnönüeri)

Üzerlerindeki bant da şu cümleler yazılıdır: "Şehit yavrusudur. hasılatı benim içindir, deriyik etmeyiniz." (Deriyik Etmeyiniz: Yardımlarınızı boşa harcamayınız.) (Görsel: 11 Kasım 1921, Ankara Hipodrom)

📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...