🔴 “Tarihi Gasp Etmek: Selahaddin Eyyubi Üzerinden Kurulan Kimlik Yalanı”
Etnik Uydurma Hafızayı Yaratmak İçin Gerçekliği Çarpıtmak – Bölücü söylemlerin Batılı Algı Ortaklarıyla Kurduğu Tarih Mühendisliği
İşte buyurun 👇
1. Selahaddin’in kardeşlerine, oğullarına ve yakın komutanlarına baktığımızda karşımıza çıkan isimler etnik bir ipucu değil, doğrudan bir delildir.
2. Bu isimlerin büyük çoğunluğu, Türkmen–Türk kültür havzasına aittir:
Kardeşi
Turanşah
Göktürk–Oğuz mitolojisinde “Turan ülkesi”nden türeyen isim
Kardeşi
Şahansah
Türk-İran geleneğinde egemenlik simgesi
Komutan
Tughtikin
Açıkça Türkçe bir ad, “ok atıcı bey” anlamına gelir
Yeğeni
Melik Adil
Selçuklu-Türk devlet geleneği içinde meliklik sistemi
Kumandanı
Bahâeddin Karakuş
“Karakuş” Türklerin gökyüzü ve savaşçı metaforudur
3. 🔍 Dikkat:
Bu isimler yalnızca dönemin moda isimleri değildir.
Bunlar, Selçuklu–Türk askerî aristokrasisiyle bütünleşmiş geleneksel adlardır.
📌 Hiçbir Kürt aşiret reisinde bu dönemde Turan, Tugh, Şah, Karakuş, Alp, Melik gibi isimlere rastlanmaz.
📚 4 . Tarihsel Doku: Türkmen Aileler ve Askerî Kimlik
Selahaddin’in ailesi, bazı çevrelerce genellikle “Hakkâri’den gelen Kürtler” olarak tanımlansa da bu tanım coğrafîdir, etnik değildir.
🔍 O bölge, Selçuklu döneminde:
• Türkmen iskan bölgesi olarak da kullanılmıştır.
• Çok sayıda Oğuz boyu, özellikle Bozok ve Üçok kolları, bu hattı yurt edinmiştir.
⚠️ Önemli:
• Hakkâri = otomatik olarak “Kürt” demek değildir.
• Onikinci Yüzyılda bu bölge karma etnik yapılı bir uç bölgesidir.
Dolayısıyla “Hakkâri’den geldi” demek, Kürt olmakla eşanlamlı değildir. Türkmen olma olasılığı oldukça yüksektir.
🧠 5. Sosyolojik Göstergeler: Kimlik Kendiliğinden Taşınmaz, İnşa Edilir
Eğer bir aile:
• Türk ordularında yükseliyor,
• Türk komutanlarla evleniyor,
• Türk isimler veriyor,
• Türkçe emirler veriyor,
• Selçuklu geleneğini takip ediyorsa…
O zaman bu aileye etnik olarak “Kürt” demek zorlaşır.
Sadece bir rivayet veya coğrafya üzerinden bu kimliği atfetmek anakronik (tarih dışı) olur.
📌 Aksine, bu kadar yüksek oranda Türkleşmiş bir kadro yapısı, doğrudan Türkmen kökenli bir soyu gösterir..
🧬 6. Peki Neden “Kürt” Denildi?
Bu yorumun ortaya çıkış noktası:
• 13. yüzyılda yazılan bazı Arap kaynaklarda, Selahaddin’in ailesinin “Ekrad bölgesinden geldiği” şeklindeki ifadedir.
• Ancak “Ekrad”, o dönemde bir etnik kimlik değil, bir sosyolojik kategoridir (dağlı, vergiden muaf, merkez dışı aşiretler).
📌 Oysa Türkmenler de aynı şekilde bu bölgelere yerleşmişti.
Yani bu ifade de Selahaddin’in Kürt olduğunu kanıtlamaz!
7. Özetleyecek olursak;
O, Bir Türk Devlet Sisteminin Komutanıydı
• Kardeşlerinin, komutanlarının adları Türkçedir.
• Ordusu Türk’tür.
• Takip ettiği devlet modeli Türk-İslam sentezidir.
• Düşmanları onu “Türklerin sultanı” olarak görür.
• Sahip çıktığı miras Selçuklu’dur, kurduğu düzen Memlûk sistemine temel olmuştur.
📌 Selahaddin’i “Kürt” diye etiketlemek, bir ağacın kökünü kesip sadece yapraklarını boyamaktır.
Oysa tarih, bütünüyle anlaşılırsa adildir.
8. 🛡️ Son Söz:
Tarihsel figürler üzerinden ulus yaratılmaz.
Tarih, bugünün fantezilerini değil, geçmişin gerçeklerini konuşur.
Selahaddin’in hak ettiği şey bir etnik propagandaya meze olmak değil; doğru bağlamda, doğru sistematikle, kendi tarihsel gerçekliği içinde anlaşılmaktır.
9. ✒️ Bu manifesto;
Tarihi çarpıtmak yerine doğrultmak isteyenlere,
Kimlik siyaseti yerine gerçekliği savunanlara,
Ve tarihe sadakati, siyasî kullanışlılıktan üstün görenlere ithaf edilmiştir.
Tarih susmaz, ama yanlış hatırlanırsa, kendini unutturur.
Hatırlamak isteyenler için: Selahaddin bir Türk’tür!
Alıntı: TÜRK DEGS / TURK MAGS @turkdegs