Kıbrıs Türkleri 2. Dünya Savaşı sırasında,İngiliz sömürge yönetimi altında yaşadıkları 1941'de Altın yüzüklerini TÜRK ORDUSUNA hediye etmişler
Kurtuluş Savaşı sırasında da hem gönüllü Kıbrıs Türkleri Anadolu'ya gelerek Kuvayı Milliye saflarında savaştılar, hem de düzenlediler bağış kampanyalarında ve oynanan tiyatrolarda topladıkları parayı Kuvayı Milliye'ye gönderdiler
Gözümüz hep Kuzeyde, Toroslarda, Anadolu'da, hep ATATÜRK'te oldu.
Biz O'nu çok sevdik!
Alıntı: Sabahattin İsmail @sabahatinismail
Azize K @Ceylin52219293
20 şubat 1941 Akşam gazetesi
Kaynak fettahoğlu