20210228

Türkiye Cumhuriyeti'nin aydınlanmasında eğitimin önemi

 

Cumhuriyet döneminin, seçkin bir eğitim, kültür ve siyaset adamı olarak kabul edilen Hasan Ali Yücel ölümünün 60. yılında anılıyor. Köy Enstitüleri'nin kurucusu olan Hasan Ali Yücel, aynı zamanda 8 yıl Milli Eğitim Bakanlığı yapmıştı.

Türk felsefe öğretmeni, eski millî eğitim bakanı ve Köy Enstitüleri’nin kurucusu olan Hasan Ali Yücel, Cumhuriyet tarihinin en uzun süreli Eğitim Bakanı olmuştur. Köy Enstitüleri, tamamen Türkiye'ye özgü bir eğitim ve aydınlanma projesi olarak Hasan Ali Yücel tarafından başarılı bir şekilde bizzat yönetilmişti. 

Alıntı: Sosyal Medya

📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...