20231215

📖 'Göçebe toplum ve göçer üretim tarzı' üzerine

"Göçebe devlet, tarihin bir gerçekliğidir. Göçebe devlet, tarımcıların yerleşik devletlerinin karşısında tali ve ikincil bir şey değildir, geçiş formu değildir, gelişmiş bir kabile idaresi değildir. Biz onu kendi bütünselliği içinde anlayacaksak göçebe üretim tarzına mutlaka özenle eğilmeliyiz. Yani köleci üretim tarzı olmadan köleci devleti anlamak ne kadar tipolojilere mahkum kalmaksa ne kadar burjuva sosyolojisinin engelleri içinde boğulup gitmekse, göçer üretim tarzı olmadan da göçebe devleti anlayamayız. Bizim Ozan’la, kendisinin doktora tezinde biçimlendirdiğimiz temel tez budur. Birgül Ayman Güler Hocamızın değerli kitabından sonra konu çok güncel bir hale geldi..."

Prof. Dr. Ali Murat Özdemir ve Dr. Ozan Giray Şahin’le göçebe toplum ve 

göçer üretim tarzı üzerine yaptığımız söyleşi Aralık sayımızda!

Aralık sayımız kitabevlerinde ve http://magaza.teoridergisi.com'da satışta!

Hemen sipariş için: https://magaza.teoridergisi.com/dergi/183-buyuk-savas-cikar-mi.html

 Teori Dergisi @TeoriDergi








📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...