20180822

✍️ 📰 Mesut Özil milli kahraman mıdır? / Yılmaz Özdil


Mesut Özil milli kahraman mıdır?
Yılmaz Özdil

*
Bravo.
*
Sadece şunu merak ediyorum…
Türk milli takımını tercih etmek yerine Alman milli takımını tercih ettiğinde, Mesut Özil Alman'dı da, şimdi mi Türklüğünü hatırladı?

*
Şimdi “istenmeyen adam olduğumu hissediyorum” diyen Mesut Özil, sekiz sene önce Alman milli takımını tercih ettiğinde “kendimi Alman hissediyorum” demiyor muydu?
*
Yıldıray Baştürk, Nuri Şahin, Altıntop biraderler, isteseler Alman milli takımı formasını giyemezler miydi? Keriz miydi bu çocuklar, Alman futboluna destek vereceklerine, Türk futboluna omuz verdiler?
*
İnsan Naim'den utanmaz mı?
*

“Almanya'da doğdum, Almanya'da eğitildim, bu yüzden Alman milli takımını seçtim” diyen Mesut Özil'in söyledikleri mantıklıysa… Naim Süleymanoğlu'nun Bulgaristan için yarışması gerekmez miydi?
*
Türk milletine Mesut'un mu katkısı vardır, Bobby Dixon'ın mı?
Türk Bayrağı'nı Mesut mu yüceltiyor, Yasmani Copello Escobar mı?

*
Mehmet Aurelio, Natalia Hanikoğlu, Elvan Abeylegesse, Melek Hu, Cem Zeng, Polat Kemboi Arıkan, Jak Ali Harvey, Karin Melis Mey, Ramazan Palyani, Natalia Nasaridze “Ne Mutlu Türküm Diyene” kapsamında onur duyduğumuz sporcularımız değil mi?
*
“Devşirme”leri bizden görmüyorsan… Osmanlı'ya niye ecdadımız diyorsun o halde? Pargalı İbrahim'den Sokullu Mehmet paşaya, Kuyucu Murat paşadan, Zağanos paşaya, hepsi “devşirme” değil miydi?
*
Etnik köken illa önemliyse… Türk kökenli Ramil Guliyev, Türkiye yerine Azerbaycan adına dünya şampiyonu olsaydı, yarışmalarını aynı heyecanla takip eder miydik? Aynı coşkuyla sevinir miydik?
*
Türk milli basketbol takımı için ter döken Amerikalı Scott Jordan Wilbekin mi, Quanitra Hollingsworth mu, Lara Sanders mi canımız ciğerimizdir, yoksa, Türk milli basketbol takımı maç kaybettiğinde kahkaha mesajları atan “fetocu” Enes Kanter mi Türk'tür?
*
Almanya'da yaşayan Türklerin çok ciddi sorunları var. Ama aynı zamanda, gerçekten gurur duyulması gereken sivil toplum kuruluşları var. Hayatın her alanında son derece aktif rol alıyorlar, müthiş etkin mücadele veriyorlar.
Soruyorum… Mesut Özil'i bugüne kadar herhangi bir Türk sivil toplum kuruluşunun mücadelesinde gören var mı? Türk toplumuna dair herhangi bir sosyal sorumluluk projesinde gören var mı?

*
Hangi haberlerde var Mesut?
Ferrari aldı, şu şarkıcıyla sevgili oldu, özel uçakla köyüne tatile geldi, etçi Nusret'le tuz döktü, Acun'la maç yaptı, Tayyip Erdoğan'la fotoğraf çektirdi filan… Bu mudur sadece Almanya'da Türk olmak?

*
Mesut iyi futbolcudur, keyifle seyrediyoruz ama… Almanya'daki Türk toplumunu kendi çatışması üzerinden ipotek altına sokmaya hakkı yoktur.
Avrupalı Türkler tırnaklarıyla kazıya kazıya zirveye çıktı, kendisi zirveden iniyor diye tüm toplumu aşağı çekmeye kalkışmamalıdır.

*
Mesut asrın liderimizi çok seviyorsa, federasyon başkanı Demirören Ziraat Bankası'ndan kredi ayarlasın, gelsin Başakşehir'de oynasın.

Alıntı/ Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/2018/yazarlar/yilmaz-ozdil/mesut-ozil-milli-kahraman-midir-2549552/


PEKİ, MESUT ÖZİL NE DİYOR?



Alman Milli Takımı’nda forma giyen Türk asıllı Mesut Özil, “Annem ve amcam Türkiye’yi, babam Almanya’yı seçmemi istedi. Uzun süre düşündükten sonra Almanya’yı seçtim.” dedi.

Premier Lig’de top koşturan yıldız futbolcu Mesut Özil, milli takım seçme sürecinde yaşadığı ikilemi anlattı. Annesi ve amcasının Türkiye adına oynamasını istediğini belirten yıldız futbolcu, babasının ise Almanya’yı tercih etmesini istediğini söyledi.

İşte Daily Mail’de yer alan habere göre Mesut Özil’in ağzından milli takım süreci;


“ANNEM ‘KÖKENİNİ UNUTMA’ DEDİ”

Bu zor karar üzerine ailemle konuştum. Annem Gülizar Türkiye adına oynamamı istiyordu. Annem, ‘Köklerinin nereden geldiğini düşün, dedelerin Türkiye’den geldi’ tavsiyesinde bulundu. Amcam da onunla aynı fikirdeydi.”

“BABAM ALMANYA’YI İSTEDİ”

“Babam ise onlara, ‘Mesut Almanya’da doğdu, Almanya’da okula gitti ve futbolu Alman kulüplerinde öğrendi. Bu nedenle Alman kulübünde oynamalı’ dedi.”

“KARİYERİMİN EN ÖNEMLİ KARARI VE DÖNÜM NOKTASIYDI”

“Karar vermek zorunda olmamın baskısını hissettiğim zamanlar oldu. Kimseyi üzmek istemedim ya da hayal kırıklığına uğratmak istemedim. Ancak 2006 baharının sonunda aileme kararımı söyledim. Bu birkaç dakikada, bir odaya kapanarak aldığım bir karar değildi. Benim için kariyerimin en önemli kararı ve dönüm noktasıydı.”

“TÜRKİYE’YE SIRT ÇEVİRMEDİĞİM İÇİN MUTLUYUM”

“Bütün baskılara rağmen Almanya için oynamaktan gururluyum ve asla Türkiye’ye sırt çevirmediğim için mutluyum. Geleneğim olarak her zaman maçlardan önce aynı duayı ediyorum. ‘Allah, bugünkü maç için bize güç ver ve takım arkadaşlarımı sakatlamaktan koru. Sen bizim yolumuzu açabilir veya kapayabilirsin. Doğru yolu göster’ diye dua ediyorum.”
Alıntı/Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/2018/yazarlar/yilmaz-ozdil/mesut-ozil-milli-kahraman-midir-2549552/




Mesut Özil Neden Alman Milli Takımı'nı Seçti?
2013 yılındaki bir Röportajdan alıntılar...

Alman Milli Takımı’ndaki performansınızla parladınız. Başbakan Angela Merkel bile sizi gelip şahsen tebrik etti. Werder Bremen’den Real Madrid’e transfer olmanızda önemli bir yer oynadığı da iddia ediliyor. Türkiye yerine Alman Milli Takımı’nda oynamak, kariyeriniz için stratejik bir karar mıydı?

- Hayır. Ben Almanya’da doğdum, orada eğitim gördüm, tüm hayatımı orada yaşadım. Futbola orada başladım, genç milli olarak orada forma giydim. Tabii ki o takıma devam edecektim, benim için başka bir milli takım olamazdı zaten.

2010’da oynanan Türkiye- Almanya milli maçında Türk seyircilerin protestosuyla karşılaşmıştınız. Hiç Türkiye’den gelecek eleştirileri düşünmediniz mi bu kararı verirken?

- Şimdi o düşünce ikiye ayrılıyor. Bazıları var, hiç anlayamıyorlar neden Alman Milli Takımı’nda oynadığımı. Ama çoğunluk anlıyor. Kafama çok takmadım, kim ne der diye. Benim amacım futbol oynamak, sevdiğim şey bu. Küçüklüğümden beri tek bildiğim bu. Türkiye’ye geldiğim zaman o kadar çok pozitif tepki var ki, öyle sevgi görüyorum ki... Zaten hep öyleydi: Almanya’da da Türkler sokakta beni görsün boynuma sarılır, İstanbul’da da... Beni sevmeyen yok gibi. Bu da beni çok mutlu ediyor. Buradan da mesaj yollayayım: Türkiye’deki tüm büyüklerimin ellerinden öpüyorum, tanıdıklarıma da selam söylüyorum.

Dört yaşından beri futbol oynuyor. Tekniğini ‘maymun kafesi’ olarak anılan, mahalle arasındaki tellerle çevrili toprak sahalarda oynayarak geliştirdi. İlk formasını 7 yaşında, doğduğu yer Gelsenkirchen’in Westfalia 04 takımı için giydi. 18 yaşında Alman Genç Milli Takımı’na seçildi. Üç yıl sonra ise A Milli Takım kadrosuna girdi. 2006-08 arası Schalke’de, 2008-2010 arasında ise Werder Bremen’de oynadı. 2010’da Real Madrid’e 15 milyon euro bonservis bedeliyle transfer oldu. Yıllık ücreti ise 5 milyon euro.

Sponsorluklardan en çok gelir elde eden Alman oyuncu. Reklam kampanyalarından yılda 4 ile 5.3 milyon dolar kazandığı söyleniyor. 2010’dan Alman şarkıcı- model Mandy Capristo’yla beri beraber. Hız tutkunu futbolcu, siyah bir Ferrari 458 kullanıyor. Maçlardan önce mutlaka dua okuyor. Özil takım arkadaşlarının kendisine saygılı olduğunu söylüyor: “Özellikle Ronaldo Ben Kuran okuduğum zaman saygı gösteriyor. Kuran duymak hoşuna gidiyor.”

Özil, oyun biçimini Alman-Türk karışımı olarak tanımlıyor: “Tekniğim ve topu kullanışım Türk, disiplinim, kafa yapım, oyundan kopmamam ve hırsım Alman.” 2012’de UEFA’nın belirlediği ‘Yılın Takımı’na seçildi. Kariyerinde şu ana kadar toplam 160 asisti var. İspanya Ligi ‘La Liga’da toplam 104 maçta 19 gol attı. Şampiyonlar Ligi’nde ise 31 maçta, 4 gol attı, 20 asist yaptı. Efsane teknik direktör José Mourinho, onu ‘dünyanın en iyi 10 numarası’ olarak tanımlıyor. 2010’da 2-0 sonuçlanan Almanya-Türkiye milli maçında Türkiye’ye gol attı. Golden sonra sevinç gösterisinde bulunmadı.

Aslı BARIŞ / Hürriyet

📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...