20181116

✍️ Güney Amerika Türkleri - Mehmet Demirel



GÜNEY AMERİKA TÜRKLERİ
Mehmet Demirel
Tarih: 15-11-2018



Sadece Kuzey Amerika’yı değil, Güney Amerika’yı da ilk keşfeden ve yerleşenler Türklerdir.

Yeterli genetik inceleme yok ama var olan genetik kanıtlar bu gerçeği doğruluyor. Sadece genetik değil, kültürel DNA ve yazılı kanıtlar bile var.

Hatta hangi Türk topluluklarının gittiğini bile bilebiliyoruz.

Ben Güney Amerika Türklerinin izlerine dair yazıma en çarpıcı olanlarından başlayacağım.

Görmüş olduğunuz birinci resimde bir yazıt var. Bu yazıt Arjantin Patagonya’da bulunmuş. Sağ alttaki yazıları Güney Amerikalı araştırmacılar çözememiş. Çünkü buralara Türklerin gelmiş olma ihtimalini hiç düşünmüyorlar bile.


Ben bu yazıyı Türk abecesine göre okumuştum.

Bana göre Öngütüb yazıyordu. Ama bu kelimeye bir anlam verememiştim. 6 ay sonra ise Türgişleri araştırırken karşıma bir şey çıktı. Ve her şey yerine oturdu.

Okuduğum yazıya göre henüz Cengiz Han tam güçlü değildi. Düşmanları ile çekişme halinde idi. İşte bu sıralarda Cengiz Hanın belki de var olmasını sağlayan biri var. Alakuş Tegin.

Alakuş Tegin, Öngütlerin lideri ve o diğer boyların tersine, akrabası olan Cengiz Hanı destekliyor. Cengiz Han, Alakuş Tegini çok severmiş ve ailesini her zaman koruyup, hürmet göstermiş. Bunun üzerine Öngütleri araştırmaya başladım. Gördüm ki Öngütlerin Türklüğü konusunda şüphe yok.

Bu aynı zamanda Cengiz Hanın Türklüğü konusunda da önemli bir kanıt.


Diğer yandan günümüzde Türkiye’de bile Öngüt soyadlı pek çok insan bulunmakta.

Öngütler kaynaklarda Ongut, Ungut gibi adlarla da geçmekte. Yazıtta geçen benim 'Öngütüb' diye okuduğum yazıyı 'Öngüt eb ' diye de okuyabiliriz.

Eski Türkler eve 'eb' derdi. Hani çocuk oyunlarında 'ebe' ler vardır ya. 'Ebe', evi bekleyen, evde kalan demektir. Yani, burada yazan 'Öngüt evi ' demek olabilir.

Diyebilirsiniz ki bu bir rastlantı.

Yanlış okumuş olabilirsiniz. Bu bir şeyi kanıtlamaz.

Elbette ki başka pek çok kanıtlar var ki ilk önce ben inandım ki Bu konuyu yazmaya başladım.

Yazı dizisi sonunda sizinde şüpheniz kalmayacak. O kadar çok şey var ki. Ama ben şimdi Öngütlerle ilgili olan kısımdan devam edeyim. Dedim ki yazıtta Öngüt evi yazıyor. Bu yazıt Arjantin Chubut'ta bulunmuş…

Chubut eyaletinde bir milli park var. Milli parka yerlilerin o bölge için kullandığı ad verilmiş. Adı ne olsa iyi. Alakuş. Evet, doğru okudunuz. Öngütlerin Cengiz Hana yardım eden önderlerinin adı neydi, Alakuş.

Sanırım çok şey yazmaya gerek yok. Daha ne olsun.

Gelecek bölümlerde daha çarpıcı çok şey bulacaksınız !

( OLAY AYDIN )
Mehmet DEMİREL

📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...