20181013

Bir devrimin adıdır Köy Enstitüleri

Ankara Hasanoğlan Köy Enstitüsü & Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü
Bir devrimin adıdır Köy Enstitüler
Bir başarı hikayesinin destanlaştığı yerdir.
Akıldır, bilimdir.
Zeybektir, efedir, horondur, bardır...


Köy Enstitüleri.... Tonguç... Yücel.... gür bir senfoni, gür bir konçertodur...

Şiir: Özbek İNCEBAYRAKTAR
Yorum: Adil AKTAŞ


''KOMADI KARANLIĞIN AĞALARI
ÜLKE UYANSIN, ÜLKE ÇİÇEĞE DURSUN!''

17 NİSAN 2018
YARIM KALAN TÜRK EĞİTİM DEVRİMİNİN OKULLARI KÖY ENSTİTÜLERİNİN 78. KURULUŞ YIL DÖNÜMÜDÜR



Köy Enstitülerinin kuruluşuna 17 Nisan 1940 yılında başlanmıştır.
Kurucu Cumhurbaşkanı İsmet İnönü, kurucu Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel, kurucu İlköğretim Genel Müdürü İsmail Hakkı Tonguç'tur.

Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel:
- KÖY ENSTİTÜLERİ TAKLİT DEĞİLDİR. TÜRK BULUŞUDUR, BENZERSİZDİR.

Köy enstitülerine öncelikle köy çocuklarının alınması, eğitim görecekleri binaların inşaatında ücretsiz olarak çalışarak kendi okullarını yapmaları esastı.
Öğrencilerin eğitimlerini bitirdikten sonra hizmet verecekleri bölgelere gelişimleri taşıyacak LİDERLER olmaları isteniyordu, OLDULAR DA...

Bir devrimin adıdır Köy Enstitüleri.
Bir başarı hikayesinin destanlaştığı yerdir.
Akıldır, bilimdir.
Zeybektir, efedir, horondur, bardır...

Köy Enstitüleri.... Tonguç... Yücel.... gür bir senfoni, gür bir konçertodur...

Şiir: Özbek İNCEBAYRAKTAR
Yorum: Adil AKTAŞ

📖 Hakas tarihi, gelenekleri ve Türk runik alfabesi

Hakas Devlet Üniversitesi Tarih 1. sınıf öğrencileri için Sibirya Türklerinden Hakasların atalarının MÖ 7.yy'da inşa ettiği kurganların ...