20181012

İki büyük değer... 🇹🇷 Türkiye'yi aydınlatan cesuryürek aydınlar...



İKİ BÜYÜK DEĞER

Ekim ayı içinde biri edebiyattan, diğeri tiyatrodan iki büyük değerimizin ölüm yıl dönümü idi. Atilla İlhan ile şahsen tanışmadım ama onu kaleminden tanıdım; eserlerindeki ideolojisini de sevdim, tam bir Türkiye ve Atatürk sevdalısı. Yer yer dünle bugün eleştirisi de eserlerine tat vermiş belli ki. Gerçek yurtsever bir aydın. Özellikle pek çok eserini okudum, yararlandım, seri olarak yayınlanan 5 romanıyla kaleminin gönül tahtına oturuverdi ve de benim yazarım oldu. 

Ne zaman İzmir'e gitsek, Karşıyaka sahilinde yürüyüşe çıksak "Atilla'ya gidelim" düşüncesiyle sahildeki büstünü ziyaret ederiz eşimle. Orada yazılı olan eserlerinden okuduklarımızı birbirimize anlatır, onu yad ederiz. Bizim için o bir nevi tafaf yerimiz. Bizi gören, ilgisini çeken gençler belli yaşlardakiler gelir, onlara "İzmir'in bu değerli yazarını, şairini" sorarız, her cevap düş kırıklığımızı attırır. Benden çok eşim bildiği kadar onlara Attilla İlhan'ı anlatır. Sonra bu denli vurdumduymazlıktan kırılmış halde evimize döneriz. Yıldızlara yoldaş olsun. 


Diğerine gelince siyah beyazla başladı ilk tanışıklığım. Ankara'ya geldiğinde öğrencilerimi topluca götürdüm oyunların izlemeye. Küçük kalemler, kendisine emeklerini sundu muhabir öğrenciler, röportaj bile yaptı, yayınladık. Şahsen tanışıklığım böyle başladı. Hayatta "keşkelerim" çok azdır benim. Bir keşkem var ki bugün bile üzülürüm "İstanbul'a gel, bizimle çalış" teklifini kabul edemediğim için. Ankara'da henüz yeni düzen kurmuştum, borçlanmışım epey, bir de İstanbul'da çok ürküttü beni, korktum düpedüz. Kabul edemedim anlayacağınız. Bu Atatürk ve Cumhuriyet sevdalısı bunu anlayışla karşıladı, sağ olsun ışıklara yoldaş olsun. Gidemedim, bir daha yüz yüze görüşümedik ama sıcak dostluğunu hep içimde taşıdım, anısı çok tazedir bende. Son nefesime dek de taşıyacağım güldürüleri gibi onu da. Hayata veda ederken "Atatürkle kalın, Cumhuriyetle kalın, dostça kalın." seslenişi asla unutulamaz. Rahat Uyu güldürünün duayeni Levent Kırca. Ne Atatürk'ü, ne Cumhuriyet'i, ne de seni bu millet unutamaz. Rahat uyu.


Amine Azboz
Em. öğretmen ve Yazar

📖 Hakas tarihi, gelenekleri ve Türk runik alfabesi

Hakas Devlet Üniversitesi Tarih 1. sınıf öğrencileri için Sibirya Türklerinden Hakasların atalarının MÖ 7.yy'da inşa ettiği kurganların ...