20190122

''Eğitimdir ki, bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum halinde yaşatır''



''Eğitimdir ki, bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüce bir toplum halinde yaşatır; ya da bir milleti esirliğe ve sefalete terk eder.
Efendiler, eğitim kelimesi yalnız olarak kullanıldığı zaman, herkes buna kendine göre bir mana verir, ayrıntıya girişilirse terbiyenin hedefleri, maksatları meydana çıkar.

Meselâ, dini eğitim, milli eğitim, uluslararası eğitim. Bütün bu eğitimlerin hedef ve gayeleri başka başkadır. Ben burada yalnız Türkiye Cumhuriyetinin yeni nesile vereceği eğitimin milli eğitim olduğunu kesinlikle söyledikten sonra, diğerleri üzerinde durmayacağım. Yalnız işaret ettiğim manayı kısa bir misalle belirteceğim:
Yeryüzünde üç yüz milyondn fazla Müslüman vardır. Bunlar da, baba, hoca eğitimiyle eğitilmektedirler. Fakat, ne yazık, hakikat şudur ki, bütün milyonlarca insan yığınları, şunun veya bunun tutsaklik ve aşağılama zincirlerini kırabilecek insanlık karakterini vermemiştir, veremiyor. Çünkü eğitimlerinin amacı milli değildir.''


~ Mustafa Kemal Atatürk - Eylül 1925

📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...