Okumuşumuz olsun, cahilimiz olsun, Doğu illeri halkına hemen "Kürt" der, çıkar. Hiç hatırına getirmez ve hattâ bilmez ki, Kürt dediklerinin boyasını kazıyınca altında 'Ekrad Türkmenler' çıkar, yine yerli şehir Türklerinde, Türkmenler, Karakalpaklar, Azerbaycanlılar da çıkar.
Prof. Dr. Mehmet Eröz, büyük bir titizlikle saha araştırmalarına dayanarak yaptığı araştırmalarında belli bölgelerin muhtelif zümrelerle anılır olmasını kabul etmemiş, lengüistik, etnografik ve tarihî vesika ve kaynaklara dayanarak Doğu Anadolu'nun Türklüğü'nü göstermiştir. Kürt diye anılan insanlar Kurmanç ve Zaza adı verilen iki büyük zümreye ayrılmaktadır. Bunlardan Zazalar, Kürtlüğü kat'iyen kabul etmeyip, Kurmançların Kürt olduğunu, kendilerinin ise Zaza(Karluklular) olduğunu söylerler. Ancak bazı görüşler bu hükmün istisnasını teşkil eder. Doğu ve Güneydoğu Anadolu'nun, otantik kültür değerleri açısından Batı Anadolu'dan daha Türk olduğuna dikkat çeken merhum Prof. Dr. Mehmet Eröz'ün "Doğu Anadolu'nun Türklüğü" adlı önemli eseri, etnik bölücülüğün tezlerini ilmi verilerle çürütüyor.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu, otantik kültür değerleri açısından Batı Anadolu'dan daha Türk'tür. Mesela coğrafî şartlardan dolayı Hakkâri ve Tunceli'nin nüfus hareketliliği son derece zordur. Böyle olmakla beraber bu illerde yapılan halı-kilimlerle Sibirya, Orta Asya ve "Kürtçü" görüşü savunanlara göre, bir Kürt ırkı vardır ve Kurmançlarla Zazalar bu ırkın şubelerini teşkil eder. Beynelmilel cereyanlar da böyle sun'î bir ırk yaratıp, Türkiye'yi parçalamak istediğinden bu çarpık fikirleri yeşertmek için yüzlerce fondan trilyonlar aktarırlar... Moğolistan'daki Türklerin yapmış oldukları halı-kilimlerin üzerindeki damgalar niçin aynıdır?
Diğer yandan dünyada bilinen ilk koç-koyun başlı mezar taşları 1772'de Rus arkeologlarca Altaylarda bulmuş (altı adet) olup, tarihleri M.Ö. X. asır olarak belirtilmişken, nasıl oluyor da bu mezar taşlarının son örnekleri Tunceli ile Hakkâri'de karşımıza çıkıyor?
Diğer yandan dünyada bilinen ilk koç-koyun başlı mezar taşları 1772'de Rus arkeologlarca Altaylarda bulmuş (altı adet) olup, tarihleri M.Ö. X. asır olarak belirtilmişken, nasıl oluyor da bu mezar taşlarının son örnekleri Tunceli ile Hakkâri'de karşımıza çıkıyor?
Aynı menşeden gelen; tarihî ve içtimaî kader birliği olan Türk zümrelerini bölmek; millî birliğimizi ve dirliğimizi bozmak; vatanımızı yıkmak isteyenlerin oyunlarına karşı, eserimizin uyarıcı ve aydınlatıcı tesirleri olursa, kendimizi bahtiyar sayacağız.
Bu önemli eserin konu başlıklarından bazıları şöyle:
*Bir Kürt Milliyetinden Söz Edilebilir mi?
*Doğu Anadolu Halkı
*"Kurmanç" ve "Zaza" Sözlerinin Aslı
*"Kürt" Sözü Ne Manâya Geliyor?
*Kurmançça ve Zazaca Konuşan Kürt Oymakları
*Şerefnâme'ye Göre Kürtler
*Pazarcık'ta (Maraş) Kurmançça Konuşan Aşiretler
*Güneydoğu Zazaları
*Kürtçe Diye Bir Dil Yoktur, sun-i kürtçeyi kimler, nasıl ve hangi kürsülerde uydurdular
*Doğu Anadolu Köy Adları
*Kürtlerde Şahıs İsimleri
*Kürtlerde Kabile ve Aşiret İsimleri
*Doğu Anadolu Yer Adları (Şerefnâme'de geçen)
*Örf, Âdetler
*Karakeçililer
*Karakeçililerde Maddî Kültür
*Ziya Gökalp'ın Karakeçililer Hakkındaki Fikirleri ve Diğer Kurmanç Oymakları
*Türk Soy, Uruk, Ulus, Boy ve Oymak Adları ile Kurulan Doğu Anadolu Köyleri
*Küçük Boy ve Oymak Adlarını Alan Köyler
*Totemik İzler Taşıyan Doğu Anadolu Köyleri
*Eski Türk Kültürü ile ilgili Olarak İsimlendirilmiş Olan Doğu Anadolu Köyleri
*Türkistan, Azerbaycan ve Diğer Türk İllerindeki Köy ve Kent İsimlerini Alan Doğu Anadolu Köyleri
*Eski Türk Ünvanlarını, Yerleşme ve Akrabalık Kelimelerini İsim Olarak Alan Köyler
*Coğrafî Duruma Göre İsimlendirilen Köyler...
Ötüken Neşriyattan.....
Aslında Dünya da Türkün olmadığı bir yerde Kürt de yok. Kürdün olmadığı bir yerde Türk de yok. Kürtlerin de yüzlerce boyumuzdan biri olduğu görülüyor. Ayrıca 'Ekrad Türkmenler' konusu var, yine evlilik, akrabalık ilişkilerimiz de var .