20190620

'Moskova 🇹🇷Türkiye Festivali' ziyaretçileri: Kapadokya ve İstanbul’u görmeyi hayal ediyoruz



Rusya-Türkiye Karşılıklı Kültür ve Turizm Yılı kapsamında ve Sputnik’in stratejik partnerliğinde Moskova’da düzenlenen 3. Türkiye Festivali’ni 160 binden fazla kişinin ziyaret ettiği bildirildi.

Moskova’nın Krasnaya Presnya Parkı’nda, 14-16 Haziran günleri arasında yapılan festivalin onur konukları arasında Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Mehmet Samsar, valiler ve belediye başkanları, Moskova Belediyesi temsilcileri ve diğer yetkililer vardı.

      
   
  

Festival, 3 günde ziyaretçilerini Türkiye’nin zengin kültürel gelenekleri, tarihi, eski el sanatları, mutfağı ve turizm imkanları ile tanıştırdı.

Festival kapsamında, Krasnaya Presnya Parkı arazisinde, Kız Kulesi ve Aspendos gibi Türkiye’nin meşhur yerleri canlandırıldı. Festivalde 250 ton dekorasyon kullanıldı.

Festivalin müzik programının baş kahramanı Mehter Takımı’ydı. Ziyaretçiler ayrıca Ebru Sanatı ve takı sanatı derslerini aldı, cam üfleme sanatı ile tanıştı.

En heyecan verici gösterilerden biri ise yağlı güreşti. Ayrıca 3 gün içinde yapılan çekiliş ile 100 kişi Türkiye’de ücretsiz tatil kazandı.

https://tr.sputniknews.com/rusya/201906181039405042-moskovadaki-turkiye-festivalini-160-binden-fazla-kisi-ziyaret-etti/

Moskova'daki Türkiye Festivali ziyaretçisi Yekaterina

Türkiye Festivali ziyaretçileri: Kapadokya ve İstanbul’u görmeyi hayal ediyoruz

Sputnik

Moskova’daki Türkiye Festivali’nin ziyaretçileri en çok yağlı güreş, Mehter Takımı, Türkçe dersleri, konser programı, Türk halk danslarına ilgi gösterdi.


Rusya’nın başkenti Moskova’da, Rusya-Türkiye Karşılıklı Kültür ve Turizm Yılı kapsamında, Türkiye Festivali düzenledi. Sputnik’in stratejik partneri olduğu festivali ziyaret eden Rus vatandaşlar Türk tarihi, kültürü, sanatı ve mutfağı ile tanıştı, popüler destinasyonları inceledi.

Festivalde, Türk mutfağının geleneksel yemekleri ve tatlıları tanıtıldı, açılan atölyelerde de geleneksel el sanatları ürünleri sunuldu. Ziyaretçiler, Ebru Sanatı derslerine katıldı, camdan şaheserlerin doğuşunu gördü. Festivale özel olarak gelen Türkiye’nin en iyi cam ustaları sırlarını anlattı.

Ayrıca her bir ziyaretçi, Türkiye’nin en iyi otellerinde tatil için 100 tur paketinden birini kazanma fırsatını yakaladı.

Ziyaretçilerden biri olan Yekaterina, Sputnik’e açıklamasında, festivalle ilgili kendi izlenimlerini anlattı ve en büyük hayalinin Kapadokya’yı görmek olduğunun altını çizdi.


“Ben henüz hiç Türkiye’ye gitmedim ama Kapadokya’ya gitmeyi hayal ediyorum” diyen Yekaterina, “Sabah erken saatlerinde balonların havaya kalkışını kendi gözlerimle görmek istiyorum. İstanbul’u da ziyaret etmeyi çok isterdim. Festival çok havalı. Burada çok renkli kişilikler var. Türk oteller hakkında bilgi edinme, elverişli tur paketlerini elde etme fırsatı var” diye ekledi.

Ayrıca Türkiye’nin doğasının eşsizliğine dikkat çeken Yekaterina, “Kendi gözlerimle Akdeniz’i görmek isterdim. Türkiye çok zengin doğaya, güzel denizlere sahip. Oraya gitmeyi çok isterdim” ifadelerini kullandı.

 

Diğer ziyaretçiler de İstanbul ve mimarisini görme hayalini anlattı:

“Antik Side çok güzel bir yer. Anadolu Ateşi’ne gittik, çok sevdik, çok güzel bir şov. Ayrıca İstanbul’a da gitmeyi çok isterdik. Belki de üçümüz birlikte gideriz. İstanbul mimarisi ve tarihi ile ilgimizi çekiyor. Boğaz’ı görmek, eski şehri gezmek istiyoruz, kendimizi kısmen Avrupa kısmen de Asya’da hissetmek istiyoruz”.

Ailesiyle birlikte festivale gelen İlnaz, çekilişi kazanarak Türkiye tatilini kazanan 100 şanslıdan biri oldu. İlnaz, şunu anlattı:

“İki gündür festivale geliyoruz. Dün büyük bir beklentiyle çekilişe katıldık, kazananları izledik, çok güzeldi. Bugün de geldik. Eşim, ‘Ödül almadan dönmeyeceğiz’ dedi. İlk sırada ben kazandım. Türkiye’ye eşimle birlikte gideceğiz. Henüz hiç Türkiye’ye gitmedim. Çok iyi tatil yapacağımızı düşünüyorum. Festival için çok teşekkür ediyorum. İlk kez yapılmadığını biliyoruz. Türkiye ve Rusya arasındaki ilişkilerin bu kadar yakın olması beni çok mutlu ediyor”.

Türkiye'ye gezi yarışmasının kazananı İlnaz

📰✍️🇹🇷Milli Devlet Devrimci İradeyle korunur ve güçlenir -Ercan Dolapçı

Milli devlet devrimci iradeyle korunur ve güçlenir İşgale uğradık, ordumuzu örgütledik, emperyalizmi yendik, Cumhuriyetimizi, millî devletim...