20190901

Kıbrıs Türklerinin 'Kız İsteme manisi' ve 'Bilmece' manilerinden

Oğlan Önce komşu kızını, o olmazsa başkasını gözüne kestirir, ağız yoklar:

Avaya’nın kekliği
Vızıl vızıl öttüğü
Komşu kızın baktığı
Yüreğimi yaktığı

Alçacık duvar üstü
Mendilim suya düştü
Hey benim gomşu gızı
Göynüm hep sana düştü

Ağusdoz var ekim var
Hasdayısan hekim var
Benim aglımda sensin
Senin aglında kim var?

Bu derenin armudu
Anan baban var mıdır
Doğru söyle be yarim
Bende göynün var mıdır?

Duvarı geldırayım
Ben seni çaldırayım
Sen dururkan gomşu gız
Ben kime yalvarayım.

Arı isen bal nerde
Gel beni goyma derde
Ben seni alacağım
Yazılıdır gaderde.

Kız bakalım ne der?
Armud yesem, nar yesem
Şeker deyil bal yesem
Utanmayı atsam da

Gel sen beni al desem.
Beyaz gül deste deste
Beni annemden iste
Eğer annem vermezse
Git da babamdan iste


Alıntı:
Kıbrıs Türklerinin Manileri
Erkan Manavoğlu




Erkan Manavoğlu

🇱🇹Litvanya'da 🐺bozkurt amblemi

  Litvanya başkenti Vilnius un 1000 li yıllardan kalma , kralları Mindaugas la özdeşleşmiş bozkurt amblemi . Şehrin sembolü . O zaman ne MH...