20200104

Türkiye'nin milli otomobili TOGG arkasındaki bazı mühendisler


TOGG arkasındaki bazı mühendisler

  • Metin Sancar
  • Can Baran
  • Ömer Emre Uylukçuoğlu
  • Didem Akkuş
  • Umur Akıncı

METİN SANCAR KİMDİR?

Aslında biz onu Nobel ödüllü Türk bilim insanı Aziz Sancar'ın yeğeni olduğunda fark ettik. Fakat TOGG'un Ar-Ge Direktörü Metin Sancar, 21 yıl boyunca Aselsan'ın Hava ve Deniz Programları Direktörü olarak çalıştı. Daha sonra TUSAŞ'a geçerek burada TAI'nin milli helikopter projesinin başında yer aldı. 2017'de TAI'den ayrılan Sancar, 2 yıla yakın bir süredir TOGG'da Ar-Ge operasyonlarının başında bulunuyor.

CAN BARAN KİMDİR?

Can Baran aslında perde arkasında kalmaması gereken isimlerden biri. Çünkü bugün artık elektrikli otomobil pazarında rekabetin ölümcül hale geldiği batarya teknolojileri konusunda yerli otomobili 500 km'den uzun menzile taşıyabilecek projelerin içinde Can Baran da yer alıyor. Stanford Üniversitesi'nde Elektrik Mühendisliği lisans eğitimi alan Can Baran, aynı üniversitede Sivil&Çevre Mühendisliği alanında mastırını yaptı. Öğrenim hayatının tamamlanmasının hemen ardından ilginç bir şekilde kariyerine Alternatifbank'ta FX stajı yaparak başlayan Baran, çok geçmeden Stanford'da kendi mesleğiyle ilgili akademik kariyerine başladı. 2009'a kadar burada asistanlık yapan Baran, 2009 yılının temmuz ayında ise Tesla'ya Yazılım Mühendisi olarak başladı. 3 yıl 9 ay Tesla'da batarya konusunda çalışan Can Baran, 2015 yılının Ağustos ayında Faraday Future'ın Kıdemli Veri Sistemleri Mühendisi olarak göreve başladı. Ottoo'da COO, olarak çalışan Can Baran 4 aydır TOGG ekibinde Batarya Sistemleri Uzmanı olarak görev yapıyor.

DİDEM AKKUŞ KİMDİR?

Yerli otomobilin batarya sistemlerinde çalışan bir diğer isim de Didem Akkuş. HACETTEPE Üniversitesi'nde Otomotiv Mühendisliği bölümünden lisans derecesi alan Akkuş, İTÜ'den Makine Mühendisliği yüksek lisansı, Braunschweig Teknik Üniversitesi'nden Makine Mühendisliği yüksek lisansı ve İstanbul Üniversitesi'nden İşletme Yönetimi Doktora dereceleri elde etti. İlk stajını Mercedes-Benz'de, ikinci stajını TAI'de yapan Akkuş, Ford Otosan'da Üretim Planlama Mühendisi olarak çalıştı. TOGG'daki görevine başlamadan önce ise Akkuş, Mercedes-Benz Türkiye'de 4 yıldır Ar-Ge Mühendisi olarak çalışıyordu.
EVT S1 in batarya ve proje mimarıdır.

ÖMER EMRE UYLUKÇUOĞLU

Projenin Mekanik Sistemler bölümünde görev alan önemli isimlerden biri Ömer Emre Uylukçuoğlu. Kocaeli Üniversitesi'nde Makine Mühendisliği okuyan Uylukçuoğlu, İTÜ'den Enerji Yönetimi ve Sistem Teknolojileri mastırı, Koç Üniversitesi'nde ise MBA yaptı. ESCON'da Enerji Tasarrufu Danışmanı olarak mesleğe başlayan Uylukçuoğlu, Ford Motor'da Üretim Mühendisi, sistem tasarımlarından sorumlu mühendis olarak 6.5 yıl geçirdi. En son Hexagon Studios'da Mekanik Sistemler Takım Lideri olarak çalışan Uylukçuoğlu 2 aydır TOGG'da.

UMUR AKINCI KİMDİR?

TOGG ekibi içerisinde yer alan Aselsan kökenli bir diğer isim Umur Akıncı. Ankara Atatürk Anadolu Lisesi mezunu olan Akıncı, lisans eğitimini ODTÜ'de, yüksek lisansını ise yine ODTÜ'de Elektrik Elektronik Mühendisliği dalında yaptı. 23 yıla yakın bir süre boyunca Aselsan'da Kıdemli Tasarım Mühendisi, Havacılık Elektronik Sistemleri Yazılım Tasarımı Müdürü, Havacılık Elektronik Sistemleri Tasarım Direktörü olarak görev yaptı. Akıncı yaklaşık iki aydır TOGG ekibi içerisinde Elektrik Elektronik Sistemleri operasyonlarında çalışıyor.

-Tolga Özşener

📖 Hakas tarihi, gelenekleri ve Türk runik alfabesi

Hakas Devlet Üniversitesi Tarih 1. sınıf öğrencileri için Sibirya Türklerinden Hakasların atalarının MÖ 7.yy'da inşa ettiği kurganların ...