Yabancı dilimiz Türkçe
Aydınlık Gazetesi
MEB tarafından öğrencilerin Türkçe okuma, dinleme, yazma ve konuşma becerilerinin ölçülmesi amacıyla gerçekleştirilen 'Dört Beceride Türkçe Dil Sınavı’nın sonuçları açıklandı. Raporda, konuşma ve dinlemede iyi olan öğrencilerin okuma ve yazma testlerinde zorlandığı belirtildi.
BirGün gazetesinden Mustafa Mert Bildircin'in haberine göre, MEB’in ilk kez düzenlediği 'Dört Beceride Türkçe Dil Sınavı', Ankara, Konya, İstanbul, Antalya, Kütahya, Samsun, Muğla, Adıyaman, Erzurum, Gaziantep, Trabzon, Bursa, Denizli, Şanlıurfa ve Aydın’da kurulan 15 dil laboratuvarında bilgisayar tabanlı gerçekleştirildi. Sınava bin 850 yedinci sınıf öğrencisi katıldı.
MEB’in dört dil becerisini değerlendiren sınavında öğrenci özellikleri ile dil becerileri arasındaki ilişki incelendi. Öğrencilere, okuma becerilerini ölçmek için 20 çoktan seçmeli soru yöneltildi.
Öğrencilerin yalnızca yüzde 0.05’i okuma alt testindeki soruların tümüne doğru yanıt verebildi. Sonuç raporuna göre, öğrencilerin okuma alt testindeki doğru yanıt ortalaması 10.63 oldu. Kız öğrenciler, 10.92 ham puan ortalaması ile 10.21 ham puan ortalamasına ulaşan erkek öğrencileri geride bıraktı.
KIZ ÖĞRENCİLER, DİNLEME BECERİLERİNDE DE ERKEK ÖĞRENCİLERİ GEÇTİ
Sınavda, ebeveynin eğitim düzeyinin öğrencinin başarısına etkisi de ele alındı. Anne ve babanın eğitim düzeyi arttıkça öğrencilerin okuma alt testindeki başarısının da arttığı belirlendi.
Buna göre, anne eğitim düzeyi ilkokul olan öğrencilerin ham puan ortalaması 9.27 olurken annesi yükseköğretim mezunu olan öğrencilerin ham puan ortalaması 12.86 olarak hesaplandı. Babası ilkokul mezunu öğrencilerin ham puan ortalaması 8.91, yükseköğretim mezunlarının çocuklarının ham puan ortalaması ise 11.94 oldu.
Öğrencilerin dinleme becerisinin ölçüldüğü alt testin sonuçları da başarısızlığı tescilledi. Buna göre, dinleme alt testine katılan öğrencilerin ham puan ortalamasının 11.70 olduğu bildirildi. Teste katılan öğrencilerin yüzde 68.95’inin ham puanı 11 ile 20 arasında kaldı. Kız öğrenciler, dinleme becerilerinde de erkek öğrencileri geçti. Kız öğrencilerin ham puan ortalaması 12, erkek öğrencilerin ise 11.37 olarak kaydedildi.
YAZMA TESTİNDE TAM PUAN YOK
Sınav kapsamında, öğrencilere, yazma becerilerinin ölçülmesi için metin ve hikaye yazmak üzere iki farklı türde görev verildi. Öğrencilerin her iki türde de alabileceği en yüksek puan 36 olarak belirlendi.
Öğrencilerin yazma alt testindeki ham puanları, 6 ile 20 puan arasında yoğunlaştı. Öğrencilerin yüzde 30.23’ü, yazma becerilerinde 11-15 arasında puan aldı. Hiçbir öğrencinin tam puana ulaşamadığı yazma testi için MEB, “Yazma alt testindeki başarı, diğer alt testlere göre kısmen düşüktür” değerlendirmesinde bulundu.
Yazma alt testinin sonuçları, okulöncesi eğitimin önemini de bir kez daha gözler önüne serdi. Okul öncesi eğitim almayan öğrencilerin yazma becerilerindeki ham puan ortalaması kayıtlara 14.81, okulöncesi eğitim alan öğrencilerin ise 17.38 olarak geçti.
KONUŞMA TESTİNDE BAŞARI YÜKSEK
Yedinci sınıf öğrencilerinin görece en başarılı olduğu alt test, konuşma becerilerinin ölçüldüğü test oldu. Kendilerine verilen konular çerçevesinde konuşmaları istenen öğrencilerin bu alt testteki ham puan ortalamasının 15 ile 36 arasında değiştiği gözlemlendi. Öğrencilerin sadece yüzde 0.86’sı konuşmaya ilişkin her iki görevde de beklenen tüm becerileri karşıladı.
🎞️🇹🇷Türk Dünyası'nın Yeni Bayrağı Ne Anlama Geliyor, Türk Birliği Kurulacak Mı?
ORTAK KÜLTÜR, ORTAK MİRAS Ortak tarih, ortak edebiyat, ortak kültür... Türk dünyası, gücünü Türk Devletleri Teşkilatı ile artırıyor. Teş...
-
Bu yazımızda Milli Edebiyat Dönemi'nin en önemli şairlerinden biri olan Mehmet Emin Yurdakul'un "Cenge Giderken" şii...
-
Ülkemiz yer şekilleri bakımından oldukça farklı özelliklere sahiptir. Yer şekillerindeki farklılık iklimlerin bölgelere göre değişiklik...
-
* Kün-Ay tamgası ile Türklerle ilgili Göbeklitepe'de T şeklindeki dikilitaşlarda görünen Kün-Ay tamgası, Türk kavimlerinin bayrakla...